Mobbing w miejscu pracy

Duża część programów RelatiCo dotyczy relacji w miejscu pracy oraz opartej na nich skutecznej współpracy i komunikacji. W tym obszarze nie może zabraknąć również takiego zagadnienia jak mobbing, dyskryminacja i molestowanie w miejscu pracy.
Nasz kilkuetapowy program ukierunkowany jest całościowo na różne aspekty związane z zachowaniami nieakceptowalnymi – zarówno te prawne, procesowe jak i od strony kompetencji miękkich.
W naszej opinii, takie kompleksowe podejście powinno objąć rózne grupy docelowe, m.in. pracowników HR oraz komisje rozpatrujące zgłoszenia.

JAK REALIZUJEMY PROGRAM?
Krok 1 – aspekty prawne
Na tym etapie nasz ekspert (radca prawny) w bardzo przystępny oraz możliwie interaktywny sposób wyposaża uczestników w wiedzę z zakresu prawnych aspektów związanych z zachowaniami nieakceptowalnymi. Temat przedstawiany jest na tle konkretnych przykładów i kazusów praktycznych, opracowanych w oparciu o prawdziwe stany faktyczne oraz praktykę sądów pracy i SN.
Krok 2 – proces od A do Z oraz standaryzacja podejścia
Podczas tego warsztatu nasza ekspertka uczy uczestników umiejętnie prowadzić rozmowy ze stronami podczas pracy komisji rozpatrywania zgłoszeń. Ponadto, celem warsztatu jest standaryzacja podejścia w całym procesie. Program szkolenia mocno odwołuje się do określonych procedur i procesów istniejących w firmie w ramach polityki antymobbingowej.
Na życzenie klienta, konsultujemy i pomagamy zbudować procedurę antymobbingową w firmie od A do Z.
Krok 3 – warsztaty umiejętności miękkich niezbędnych do zapobiegania i/lub pracy z konfliktem zanim pojawi się zgłoszenie.
Ten warsztat dedykowany jest głównie HRBPs, którzy są najbliżej zespołów i zachowując czujność mogą w porę zidentyfikować zarzewie konfliktu i odpowiednio zareagować. Warsztat ma na celu wyposażenie uczestników w podstawowe umiejętności i narzędzia do moderowania dialogu między stronami w sytuacjach spornych.
Dodatkowo proponujemy blok dotyczący rozpoznawania i reagowania na manipulację, co w tym obszarze ma szczególne znaczenie.
Krok 4 – wsparcie powarsztatowe (konsultacje indywidualne oraz interwencyjne)
W ramach tego etapu zakładamy konsultacje merytoryczne i problemowe dla uczestników programu w związku z treścią warsztatów i/lub realnymi wyzwaniami związanymi z konfliktem/mobbingiem w codziennym życiu zawodowym.
Dodatkowo oferujemy konsultacje dla członków komisji rozpatrywania zgłoszeń o charakterze wsparciowym, interwencyjnym i/lub superwizyjnym, mające na celu odciążenie emocjonalne i zapobieganie wypaleniu w roli.
Zadbaj o dobre relacje w miejscu pracy już dziś! To inwestycja na przyszłość.