Skip to content

Zarządzanie konfliktem

Harmonia w relacjach jest warunkiem kluczowym dla osiągnięcia efektywnej współpracy w zespole i w całej organizacji. Sprzyja także budowaniu środowiska, w którym panuje dobra atmosfera i ludzie ufają sobie na tyle, aby otwarcie rozmawiać ze sobą nawet w trudnych momentach. Umiejętność konstruktywnego rozwiązywania konfliktów wspiera ludzi w codziennych sytuacjach problemowych. Powoduje, że konflikt staje się polem do dialogu i negocjacji, wspierając tym samym rozwój relacji, a nie zarzewiem dla powstawania dysfunkcji w relacji, co w konsekwencji przekłada się na słabsze funkcjonowanie całego zespołu (systemu).

WARSZTATY MĄDREGO ZARZĄDZANIA KONFLIKTEM

Warsztaty mogą trwać od kilku godzin do dwóch dni i skierowane są do wszystkich osób, które są zainteresowane poszerzeniem swoich umiejętności radzenia sobie z konfliktami lub osób, które z racji swojej roli na co dzień zarządzają konfliktami. Dlatego uczestniczyć w nich mogą zarówno całe zespoły jak i wybrani pracownicy HR lub liderzy.

Warsztaty mogą pomóc Ci:

  • zrozumieć cykl konfliktu i jego przyczyny oraz umiejętnie określać z jakim konfliktem masz do czynienia
  • przyjrzeć się swoim własnym strategiom radzenia sobie z konfliktem, a następnie strategiom innych osób po to, aby zrozumieć ich wpływ na eskalację vs łagodzenie konfliktu
  • poznać skuteczne narzędzia komunikacyjne i mediacyjne w rozwiązywaniu konfliktów oraz nauczyć się z nich korzystać w praktyce
 

MEDIACJE

Mediacja to poszukiwanie rozwiązania konfliktu przy udziale postronnej osoby mediatora. Mediacja może być pomocna tam, gdzie ludzie mimo swoich usilnych starań oraz wydłużającego się czasu trwania sporu, nie potrafią porozumieć się co do takiego rozwiązania konfliktu, które będzie korzystne dla obu stron. Dlaczego czasem tak trudno porozumieć się w konflikcie? Powodów może być co najmniej kilka. Najczęstszy, to emocje, które biorą górę i nie pozwalają spojrzeć na problem z dystansu. Niekiedy własna duma i potrzeba wyjścia „z twarzą” są silniejsze, niż chęć budowania harmonii w relacji. Czasem temat sporu okazuje się zwyczajnie zbyt „ciężki”, aby poradzić sobie z nim swoimi siłami. Bywa też, że tkwimy w konfliktach nierozwiązywalnych, nie zdając sobie z tego sprawy – możemy wówczas co najwyżej zaakceptować odmienność punktów widzenia obu stron. Dlaczego warto mediować?

 

Oddając sprawę do mediacji:

  • omijasz ścieżkę formalną w dążeniu do rozstrzygnięcia sporu (np. między pracownikami)
  • skracasz czas trwania konfliktu i jego wpływu na zespół (system, relacje)
  • zyskujesz czas i energię, które możesz spożytkować na co chcesz, zamiast wydatkować je na kolejną, piątą, dziesiątą, dwudziestą (…) próbę rozstrzygnięcia/załagodzenia/rozwiązania konfliktu
  • zwiększasz szanse rozwiązania konfliktu z korzyścią dla obu stron tam, gdzie wydaje się to już niemożliwe

Zadbaj o relacje już dziś! To inwestycja na przyszłość 🙂

Jeśli chcesz, aby pracownicy w Twojej firmie potrafili konstruktywnie rozwiązywać konflikty skontaktuj się z nami

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial
Call Now Button